Wikia

נארוטו

איטאצ'י אוצ'יהא

שיחה0
457דפים באתר זה
אקאטסוקי איטאצ'י אוצ'יהא
Itachi.JPG
うちはイタチ

Itachi Uchiha

הופיע לראשונה (במנגה) פרק 139
הופיע לראשונה (באנימה) פרק 80
גיל בחלק הראשון: 17

בחלק השני: 20

גובה 178 ס"מ
משקל 63.9 ק"ג
מין זכר
סוג דם AB
שייכויות עבר שבט אוצ'יהא שבט אוצ'יהא

כפר העלה כפר העלה

שייכות אקאטסוקי אקאטסוקי
סיווג נינג'ה מרגל

איטאצ'י אוצ'יהא (יפנית:うちはイタチ, אנגלית:Itachi Uchiha) הוא חבר בשבט אוצ'יהא, ואחד הנינג'ות החזקים והכשרוניים ביותר בסדרה. הוא גדל והתחנך בכפר העלה הנסתר, והתגלה שם בתור נינג'ה גאון, עד כדי כך שאת האקדמיה לנינג'ות הוא כבר סיים בגיל 7, הוא הפעיל את השארינגאן כבר בגיל 8, ובגיל 13 נעשה למנהיג יחידת אנבו. איטאצ'י חזק עד כדי כך, שאפילו הסאנין האגדי אורוצ'ימארו פוחד ממנו. איטאצ'י ידוע בתור הנינג'ה שהרג את כל בני שבטו, שבט אוצ'יהא, מלבד אחיו הקטן סאסקה אוצ'יהא, אותו השאיר בחיים בטענה שהוא בעל פוטנציאל להשיג את המאנגקיו שארינגאן ושטמון בו כוח רב, ויום אחד אפילו להיות יריבו, אך בפועל הוא ריחם על אחיו הצעיר.
בנוסף הוא חבר בארגון האקאטסוקי, ושותפו של קיסאמה הושיגאקי, נינג'ה נעלם מכפר הערפל הנסתר.

רקעעריכה

בתור נינג'ה גאון, מתעלה מעל כל חבריו השינובים, איטאצ'י נולד לשבט אוצ'יהא, אחד השבטים בעל הכח העצום ביותר. הוא נחשב לנינ'גה הטוב ביותר בדורו, אך הבעיה האמיתית הייתה שאף אחד לא יכל להבין אותו, לא משפחתו, לא חבריו, אף אחד.

Accessories-text-editor.svg.png יש לשכתב ערך זה
ייתכנו לכך מספר סיבות: ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים. אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

יכולותעריכה

סגנון לחימהעריכה

סגנון הלחימה של איטצ'י: איטאצ'י לוחם ברמה גבוהה ביותר, המומחיות הגדולה ביותר שלו היא טכניקות גנג'וטסו, אך הוא שולט במומחיות רבה גם בטכניקות נינג'וטסו וטאיג'וטסו באופן שיוצא מן הכלל. שימושו של איטאצ'י בשארינגאן הגיע לשלמות, הרבה מעבר לרמה אליה האטאקה קאקאשי הצליח להגיע. איטאצ'י הצליח להגיע לרמה הרביעית והגבוהה ביותר של השארינגאן, הנקראת "מאנגקיו שארינגאן" (Mangekyou Sharingan), הנותן לו יכולת להשתמש במתקפות אמאטראסו ,טסוקיומי וסוסאנו. עוד יכולת של איטאצ'י היא לבצע סילים מהר יותר ממה שעין אנושית יכולה לראות, מה שבד"כ מקשה על אויביו מכיוון שהוא תוקף במהירות רבה. בנוסף לשאר היכולות המרשימות, איטאצ'י בעל מומחיות ושליטה רבה בלוחמה בעזרת נשקים, אף שלא נראה אותו משתמש בהם בקרב בסדרה (כאשר מוצגים הזכרונות של סאסקה מילדותו עם איטאצ'י, עוד לפני שהרג את כל שבטו, רואים איך הוא מתאמן בזריקות שוריקאנים ונשקים נוספים). חשוב לציין, שללא הרפלקסים הטובים שלו ומהירותו הרבה, השארינגאן של איטצ'י היה הופך לא יעיל מכיוון שללא היכולת לזוז, גם אם אתה יכול לראות את מתקפת היריב, אין ביכולתך לחמוק מן המתקפה או להתקיף מתקפת נגד.

טכניקות אשעריכה

בתור חבר לשבט אוצ'יהא איטאצ'י למד את ג'וטסו כדור אש ועוד מספר ג'וטסויים שבהם הוא שולט בצורה יוצאת מן הכלל. פרט לכך איטאצ'י פיתח ג'וטסו כדור אש משלו הנקרא ג'וטסו כדור להבות נוהם. מלבד זאת, איטאצ'י מסוגל להשתמש בטכניקה: אמטרסו (AMATARESU) , אשר יוצרת אש כל כך חזקה שלא תעצור עד אשר תפגע במטרתה.

טכניקות מיםעריכה

פרט לטכניקות אש איטאצ'י יודע להשתמש במים. למרות זאת זה ניראה רק פעמיים:

השארינגאןעריכה

איטאצ'י משתמש בשארינגן בכל קרבותיו, בצורה יוצאת מן הכלל. השארינגאן מעניק למשתמש את היכולת להעתיק את טכניקות היריב, בין אם זה נינג'וטסו, גנג'וטסו או טאיג'וטסו. על מנת להשתמש בטכניקת הטאיג'וטסו שמשתמש השארינגאן העתיק, עליו להיות בעל המהירות והכוח הנדרשים לביצוע המהלך, אחרת הוא לא יוכל להשתמש במתקפה. השארינגאן הוא בלודליין העובר בתורשה בשבט האוצ'יהא, המצוי בעישוני העיינים. על מנת להפעיל יכולת זו יש להזרים צ'אקרה אל העין. יכולת נוספת של השארינגאן היא להראות למשתמש את המהלך הבא של היריב. גם על ידי ראיית גופם המורכב מצ'אקרה, יכול המשתמש להבדיל בין כפילים ליריב האמיתי. למרות כל יתרונות השארינגאן, לשארינגאן יש נקודת תורפה נגד יריבים המומחים בטאיג'וטסו, ללא היכולת לזוז מהר כמו היריב, אין כל תועלת בלראות את מהלכו הבא. לכן, רק נינג'ות מהירים ובעלי יכולת כמו איטאצ'י יכולים לגבור עליהם. השארינגן בעל ארבעה שלבים, כאשר ההבדל בין כל אחד לשני בשלושת השלבים הראשונים הוא שכל אחד מהם יותר חזק ואפקטיבי מקודמו ועל כן לוקח יותר צ'אקרה בהתאם. על מנת לפתח את עינך לרמה הבאה עליך להיות בעל הנסיון והחוזק הדרוש. השלב הרביעי הוא ה"מאנגקיו שארינגאן", הניתן להשגה במקרה של איטאצ'י, על ידי הריגת האדם הקרוב אליך ביותר.

המאנגקיו שאריגנאןעריכה

אחד מהנינג'ות היחידות בסדרה שנראה משתמש במאנגקיו שארינגאן הוא איטאצ'י. הוא השיג את המאנגקיו שארינגן על ידי רציחת האדם שהיה הקרוב ביותר אליו, שהוא העריץ, חברו ליחידת האנבו, שיסוי. חסרונו של המאנגקיו שארינגאן הוא שכל אחת מהתקפותיו לוקחת כמות אדירה של צ'אקרה. בנוסף, שימוש במאנגקיו שארינגאן לאורך זמן יכול לגרום למשתמש לעיוורון.

המאנגקיו שארינגאן מעניק לאיטאצ'י יכולת להשתמש בשלוש טכניקות קטלניות וחזקות במיוחד:

  • טסוקיומי (Tsukoyomi)- טכניקת גנג'וטסו המופעלת כאשר יש קשר עין מדויק בין המשתמש לאויבו, המשתמש גורם לאויבו לחשוב שהם במימד אחר, מן שליטה על המוח, במימד זה המשתמש שולט בכל המתרחש. האשליה נמשכת שלושה ימים במימד, בזמן שבעולם האמיתי חולפות רק שניות ספורות. מטרת המתקפה לשבור את רוחו ונפשו של היריב, לגרום לו לאי תפקוד ואף לחרדות. היחידים המסוגלים להתנגד לטכניקה זו הם נינג'ות מיומנות ביותר אשר בעלות מאנגקיו שארינגאן, הם יכולים אף להפנות את המתקפה חזרה אל המשתמש. חסרונה של המתקפה הוא כמות הצ'אקרה הגדולה שהיא נזקקת לביצוע.
  • אמאטרסו – אש שחורה הבוערת שבעה ימים ושבעה לילות, השורפת כל מה שבא עמה במגע.

כאשר איטאצ'י וקיסאמה התעמתו עם ג'יראיה אשר הגן על נארוטו מפניהם, איטאצ'י השתמש בטכניקה הזו כדי להימלט ולברוח מהטכניקה שג'יראיה ביצע כדי ללכוד אותם ולעצור אותם מלברוח, לאחר שאיטאצ'י השתמש באמאטראסו, נפתח חור גדול בטכניקה של ג'יראיה שאיפשר לאיטאצ'י וקיסאמה להימלט ולברוח. מתקפה זו יכולה להרוג אדם בקלות. חסרונה הוא כמות הצ'אקרה הגדולה שהיא לוקחת, ועל כן הסיכון של גרימת עיוורון המשתמש.

סוסנואו הוא אחד מתוך שלושת הג'וטסויים שהתעוררו יחד עם עייני המנגקיו שארינגאן של איטאצ'י. כשהוא משתחרר הוא ניראה בצורת שלד ואז הוא מתחיל לקבל צורה עד שהופך לצורה שבא הוא נילחם. השימוש בסוסנו כרוך עם סיכון רב, הפוגע במשתמש בו. הסוסאנו של איטאצ'י מצויד בחרב העונה לשם "החרב של טוטסוקה". החרב יוצאת מתוך כד שמחזיק סוסנו, לחרב אין צורה ממשית לכן ניתן לראות לפעמים כאילו היא "נמסה" קצת. לפי דברי אורוצ'ימרו, החרב ידועה גם בשם "הקטנה של סקגרי". הכוח של החרב הוא כוח חתימה, כל מי שנחתך על ידי החרב, נחתם בממד נצחי של גנג'וטסו. אחרי שסוסאנו מסיים להשתמש בחרב, כל מה שהוא חתך נהפך למעין רוח בדומה לחרב עצמה.
בנוסף, הסוסאנו של איטאצ'י מצויד במגן הנקרא "המראה של יטא" המגן חוסם כל מתקפה ואף מחזיר אותה ליריב. "המראה של יטא" ו"החרב של טוטסוקה" מעניקים לסוסאנו שילוב מנצח של הגנה והתקפה אולטימטיביים, כמו כן לחרב יש יכולת מיוחדת שיכולה לחתום את היריב במימד נצחי כאשר היא במגע איתו, לכן מי שמשתמש בסוסאנו נחשב לבלתי פגיע. טכניקה זאת נחשבת לטכניקה הקטלנית ביותר של המאנגקיו שארינגאן!

החלק הראשון עריכה

החיפוש אחר טסונאדה עריכה

איטאצ'י נראה לראשונה כשבא לקונוהא יחד עם קיסאמה בכדי לתפוס את נארוטו. במהלך שהייתם בקונוהא, איטאצ'י וקיסאמה נלחמו עם קאקאשי, קורנאי, אסומה וגאי. איטאצ'י הפגין עליונות מוחלטת, ויכל להרוג אותם בנקל, אך לאחר שפגע בקאקאשי באורח קשה מאוד באמצעות ג'וטסו של המאנגקיו שארינגן שלו, הנקרא "טסוקיומי", הוא וקיסאמה החליטו לעזוב. בהמשך הסדרה, התגלה שהסיבה האמיתית לבואו של איטאצ'י אל קונוהא היא מותו של ההוקאגה השלישי. ההוקאגה השלישי, שהבטיח לאיטאצ'י שיגן על סאסקה, לא יכל לקיים את הבטחתו יותר, ולכן איטאצ'י בא לקונוהא כדי להזכיר לדאנזו וליועצים שהוא עוד חי, ושאם יפגעו בסאסקה הוא יהרוג אותם ויחריב את קונוהא. פרקים ספורים אחר כך, איטאצ'י וקיסאמה ניסו ללכוד את נארוטו שוב במהלך מסע האימונים שלו עם ג'יראיה. כשקיסאמה שאל את איטאצ'י אם הוא מסוגל להתמודד עם ג'יראיה, הוא ענה שבמקרה הטוב גם הוא וגם ג'יראיה ימותו. סאסקה, ששמע על ביקורו של איטאצ'י בקונוהא, בא כדי לנסות להרוג את איטאצ'י, אך איטאצ'י הביס אותו ללא מאמץ ופצע אותו באורח קשה. אחרי כן, ג'יראיה ניסה ללכוד את איטאצ'י וקיסאמה, אך איטאצ'י השתמש בג'וטסו הנקרא "אמאטרסו", וברח יחד עם קיסאמה

החלק השני עריכה

בעונה זו של האנימה איטאצ'י מתגלה כאדם שונה לחלוטין ממה שכולם חשבו. איטאצ'י, מסתבר, הוא אדם שוחר שלום שכפרו ואחיו באים אצלו בראש סדר העדיפויות. למעשה, איטאצ'י רצח את כל שבט האוציהא בפקודת היועצים ודאנזו, שחששו ששבט האוצ'יהא יתמרדו בכפר העלה ויגרמו לפריצת מלחמת עולם. איטאצ'י הסכים להתנקש בשבט האוצ'יהא בתנאי שאחיו הצעיר, סאסקה, ישאר בחיים. איטאצ'י נלחם בסאסקה בגלל שתי סיבות: הראשונה, כדי לפטור אותו מאורוצ'ימארו, שעוד התקיים בתת המודע של סאסקה וחיכה לרגע המתאים לתפוס שליטה. השניה, לשמור על כל הרקע לרצח שבט האוצ'יהא בסוד. רגעים ספורים לפני שמת, איטאצ'י העניק לסאסקה, בטפיחה על המצח, את כוחות המאנגקיו שארינגן שלו ואמטרסו אוטומטי, שהיה אמור להגן עליו ממדארה במקרה שיפגשו. איטאצ'י לא רצה שסאסקה יפגוש את מאדרה, כי הוא לא רצה להסתכן בכך שמאדרה יודע את האמת ויספר לסאסקה. הוא חשש שסאסקה ירצה לנקום בקונוהא. לפני הקרב עם סאסקה איטאצ'י דאג למעין ביטוח, כאשר העניק לנארוטו חלק מכוחותיו, כדי שיוכל לעצור את סאסקה במקרה שסאסקה יחליט לתקוף את קונוהא. בנוסף לכל צרותיו איטאצ'י היה חולה מאוד, כנראה בשחפת, והוא לקח תרופות במשך זמן רב על מנת להישאר בחיים עד הקרב עם סאסקה.

משפטו האחרון של איטאצ'י היה "מצטער סאסקה, לא תהיה כבר פעם הבאה" כזכר לימי הטוב והשמחה בילדותם של סאסקה ואיטאצ'י.

Itachi last stand.jpg

הרגע האחרון של איטאצ'י

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית