Wikia

נארוטו

שבט אוצ'יהא

שיחה0
457דפים באתר זה
שבט אוצ'יהא
Uchiha Symbol.png
סמל המניפה של שבט אוצ'יהא
הופיע לראשונה (במנגה) פרק 3
הופיע לראשונה (באנימה) פרק 1
המנהיג הנוכחי ללא מנהיג, המנהיג האחרון היה פוג'אקו אוצ'יהא
מיקום צמוד לכפר העלה
מצב נוכחי הרוס, נותרו שני חברים חיים
תכונה מיוחדת (קקאיי גנקאיי) שארינגאן, מאנגקיו שארינגאן, מאנגאקיו שארינגאן נצחי
שייכות כפר העלה כפר העלה

שבט אוצ'יהא (ביפנית うちは一族 ובאנגלית Uchiha clan) היה בעבר אחד מהשבטים בכפר העלה, הוא נחשב לאחד החזקים בזכות עיני השארינגאן של השינובים בשבט. הוא הושמד על-ידי איטאצ'י אוצ'יהא ומאדארה אוצ'יהא בלילה אחד, כך שחוץ משניהם, הניצול האחר משבט אוצ'יהא היה סאסקה אוצ'יהא. כעת, לאחר מותו של איטאצ'י, נשארו רק שני חברים בשבט: סאסקה אוצ'יהא ומאדארה אוצ'יהא.

ההיווסדותעריכה

שבט אוצ'יהא נוסד על-ידי מאדארה אוצ'יהא, ואחיו הצעיר איזונה אוצ'יהא. לאחר שהצליחו לארגנו, היה צורך לבחור מנהיג. מאדארה ואיזונה, היו שניהם שווי כוחות, ועל כן הוחלט שהבכור - מאדארה יקבל את ההנהגה. בשלב מסויים, במהלך התרחבות השבט הם נתקלו בשבט אוייב, שחי ביערות: שבט סנג'ו. אותו שבט הונהג על-ידי האשיראמה סנג'ו, לעתיד ההוקאגה הראשון.

בין שני השבטים שררה יריבות ושנאה רבה. על כן היו בעיות בהקמת הכפר הנסתר באזור. בכל מקרה, מאדארה שהחל נחלש ומתעוור, לא רצה לאבד את השליטה בשבט, את מעמדו, והכי חשוב להפסיד לשבט סנג'ו אותו הוא שנא כל כך. על כן הוא תקף בהפתעה את אחיו הצעיר, ובמהלך הקרב עקר את עיניו, והרג אותו. את עיני אחיו הוא השתיל לעצמו, ובכך הבטיח לעצמו שלא יתעוור שוב.

בינתיים, היריבות בין השבטים גדלה עד כדי כך שבעת הקמת כפר העלה ההחלטה על השליטה בכפר ניתנה בקרב בין שני המנהיגים הגדולים של השבטים: מאדארה אוצ'יהא והאשיראמה סנג'ו. הקרב התבצע בעמק הסוף, ולזכרם הוצבו שם פסלים, אחד של כל אחד מהם.

התמחויותעריכה

א.gif

העין הרגילה של שבט אוצ'יהא

טכניקות אשעריכה

שבט אוצ'יהא מתמחה בעיקר בטכניקות אש (כגון: ג'וטסו כדור האש), ובזכותו גם רבים מהן פותחו. כל חבר בשבט נחשב ל"מבוגר", כאשר הוא שולט בג'וטסו הנ"ל.

השארינגאןעריכה

ערך מורחב – שארינגאן

בנוסף ליכולות טכניקות האש שלהם, יש לחברים בשבט גם עיניים מסוג שונה, הנקראות עיני שארינגאן. השארינגאן הוא תכונה מולדת של כל החברים בשבט המאפשרת להם לחקות את מהלכי היריב, להתחמק מהם ביֶתר קלות, לקרוא את הגנג'וטסו, הטאיג'וטסו והנינג'וטסו של היריב, בכך לזהות מה היריב יעשה לפני שהוא עושה זאת, ולנצל זאת על-מנת להביסו.

המאנגקיו שארינגאןעריכה

ערך מורחב – מאנגקיו שארינגאן המאנקגיו שארינגאן זה רמה הבאה מעל השארינגן הרגיל . היכלות של המשתמש מאנקגיו שארינגאן (משתנה ממשתמש למשתמש) הם: טכניקת שיגור המאפשרת להגיע ממקום למקום במהירות ולשלוח דברים אל המימד האחר, אמאטארסו אש שחורה תפגע בכל מה שהמשתמש שיתמקד בה האש שורפת כל מטרה את היסוד, טקסיומי גנגטסו היכול לשתק משתמש ולהביס אותו כמו שאוציהא איטאצי השתמש בטקסיומי על האטאקה קאקשי וקקאשי היה מחוסר הכרה שבוע. כמו כן יש עוד כמה טכניקות כמו קוטו אמטסקאמי שהיא יחודית לאוציהא שיסוי זה גנגטסו מתקדם יותר מהטסקומי . 

למאנקגיו שארינגאן יש מחיר לאט לאט הראייה של המשתמש מיתרדרת על שלבסוף העין מאבדת את היכולות לקלוט אור ודבר זה גורם לעיורון המשתמש. נכתב על ידי: אביב 

רכישת המאנגקיו שארינגאן מתבצעת על-ידי הריגת חבר קרוב נורא. למשל, איטאצ'י אוצ'יהא קיבל את המאנגקיו שארינגאן כאשר הרג את חברו הטוב שיסוי אוצ'יהא. לא ברור איך שינובים אחרים, כגון קאקאשי האטאקה ומאדארה אוצ'יהא קיבלו את המאנגקיו שארינגאן.

המאנגאקיו שארינגאן נצחיעריכה

ערך מורחב – מאנגאקיו שארינגאן נצחי

כמו המאנגקיו שארינגאן, סוג עיניים אלו מאפשרות מגוון יכולות חדשות בנוסף לעיני השארינגאן הרגילות. יכולות אלו יותר חזקות, כגון: חיי אלמוות.

רכישת המאנגאקיו שארינגאן הנצחי מתבצעת על-ידי מישהו שיש לו עיני מאנגקיו שארינגאן, ועל-ידי עקירת עיניו של מישהו אחר שיש לו גם מאנגקיו שארינגאן, ובכך גם להרגו.

בינתיים היחיד שרכש את המאנגקיו שארינגאן הנצחי הוא מאדארה אוצ'יהא, שעשה זאת על-ידי הריגת ועקירת עיני אחיו הקטן - איזונה אוצ'יהא.

ההיכחדותעריכה

ValleyoftheEnd.jpg

עמק הסוף, שבו נלחמו מאדארה אוצ'יהא והאשיראמה סנג'ו

לאחר שהיה נדמה להוקאגה השלישי שמרידה בכפר העלה מתקרבת בקרב חברי השבט, ולכן הוא הציב מרגל בתוך השבט, מישהו שהוא ידע שיישאר נאמן לו - איטאצ'י אוצ'יהא. לאחר זמן מה, איטאצ'י הבחין שהוא נעקב על-ידי שיסוי אוצ'יהא, שהוצב על-ידי הנהגת השבט בתור מרגל על איטאצ'י. אותו שיסוי שהיה חברו הטוב של איטאצ'י, ומעין אח גדול בשבילו. עקב כך, איטאצ'י חיסל אותו, וגרם למותו להיראות כאילו הוא התאבד על-ידי הטבעה עצמית. למרות זאת, כאשר איטאצ'י הבין כי המרידה אכן קרובה, הוא קיבל הוראה לחסל את השבט, וכך, בעזרת מאדארה אוצ'יהא הוא חיסל את כל השבט, חוץ מאחיו הקטן - סאסקה אוצ'יהא. הסיבה שנאמרה לסאסקה היא שהוא לא שווה הריגה, אך הסיבה האמיתית היא שאיטאצ'י אהב יותר מדי את אחיו הקטן, וגם היה בטוח כי אין לו שום קשר למרד המתוכנן לבוא. כל זאת התגלה לסאסקה על-ידי מאדארה אוצ'יהא, לאחר מותו של איטאצ'י.

היכחדותו של שבט אוצ'יהא קיבלה את השם "טבח שבט אוצ'יהא". לא כמו שזה נראה, היכחדות השבט נעשתה בשלבים שלבים, במשך 5 שנים, וחיסולים קטנים של מעט חברי שבט בשקט, כגון המקרה של שיסוי אוצ'יהא. הטבח הגדול, שהוא בעצם סימל את סוף התהליך היה בלילה שבו איטאצ'י ומאדארה חיסלו את כל חברי שבטם, חוץ מסאסקה.

פירוש השםעריכה

על-ידי עיוות קטן של השם מתקבל הפירוש שלו ביפנית - מניפת נייר, מה שזהה לסמל השבט. בנוסף, אותה מניפת נייר היתה משומשת ביפן לחימום להבות, מה שמתאים לכך שחברי השבט מתמחים בטכניקות אש.

חברי השבטעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית