FANDOM

• נארה שיקאקו - Nara Shikaku נארה שיקאקו - Shikaku Nara אחד מהג'ונין הוותיקים של קונוהא. אביו של שיקאמארו ובעלה של יושינו. בשונה משיקאמארו העצלן, שיקאקו הוא שינובי רציני. בעברו, שיקאקו היה חבר קבוצתם של אקימיצ'י צ'וזה ויאמאנקה אינואיצ'י, אשר נודעו גם כ"אינו-שיקא-צ'ו".

פרטים אישיים: גיל - 41. גובה - 175.2 ס"מ. משקל - 59.8 ק"ג.

רקע: החלק הראשון - שיקאקו נראה בפלישת סונהגאקורה ואוטוגאקורה לקונוהא. הוא נלחם לצידם של צ'וזה ואינואיצ'י, במטרה להגן על הכפר מהג'ונין של סונה. שיקאקו נראה בהמשך לאחר סיום המשימה להחזרת סאסוקה, בעודו נוזף בבנו על ההפסד בקרב, ועל סיכון חבריו לקבוצה. החלק השני - לאחר מות אסומה, שיקאקו שם לב לשינוי העצום באופיו של שיקאמארו. הוא מפציר בו לצאת מהמצב בו הוא נמצא, בטענה כי הוא לא יגיע לשום מקום בתחושת ייאוש. השניים נראים בהמשך לאחר הצלחת המשימה, דנים על המלך האמיתי של קונוהא – דור העתיד. זמן לא רב לאחר מכן, שיקאקו נראה בפלישת פיין לקונוהאגאקורה, בעודו רואה את בנו עם שיהו. עם תחילת הקרב בין נארוטו לפיין, שיקאקו עוצר את שיקאמארו מלצאת לקרב, ומפציר בו לא להתערב. מאוחר יותר, בתום הקרב בין נארוטו לשש הגופות של פיין, שיקאקו ואינואיצ'י נתקלים בנארוטו בדרכם למיקומו של נאגאטו. בתחילה אינואיצ'י מתכוון להצטרף לנארוטו, אך שיקאקו משכנע אותו שלא להפריע לנארוטו ולתת לו לעשות את זה בדרכו, ומאוחר יותר, כשתושבי הכפר קמים לתחייה בזכות הג'וטסו של נאגאטו, שיקאקו מבין שעשה את ההחלטה הנכונה. לאחר מותו של נאגאטו, תושבי הכפר - ביניהם שיקאקו - מתאספים סביב נארוטו ומקבלים את פניו. מפקד אנבו מופיע, ומיידע את שיקאקו לגבי ישיבה חשובה. שיקאקו מצטרף לישיבה של היועצים בתור ראש הג'ונין בכפר, וביחד עם הדאימיו - השליט של מדינת האש - ויועציו, הם דנים על מחליפה של טסונאדה. לאחר ששיקאקו מבין לאן חותר דאנזו, הוא מציע את קאקאשי, אמנם דאנזו מגיב בטיעונים היגיוניים מדוע אסור להפוך את קאקאשי להוקאגה, ולמרות התנגדותו של שיקאקו - הדאימיו תומך בדבריו של דאנזו והופך את דאנזו להוקאגה.

נינפו: קאגה מאנה נו ג'וטסו - Ninpou: Kage Mane no jutsu הטכניקה הזאת מאפשרת לשיקאקו להאריך את הצל שלו, ועם הצל לתפוס צללים אחרים. כאשר הצל של שיקאקו והצל של היריב שלו משתלבים, שיקאקו מקבל זמן מסוים של שליטה מוחלטת בתנועות של היריב. הזמן ששיקאקו מחזיק את הקורבן שלו בצל שלו תלוי בעוצמה ובכמות של הצ'אקרה שיש לקורבן. ככל שיותר צ'אקרה יש לקורבן לעומת שיקאקו, ככה שיקאקו קשה יותר להחזיק אותו והזמן של הטכניקה מתקצר. יש לשים לב, שלא כמו העברת המוחות של שבט היאמנאקה, שיקאקו לא מקבל שום נזק כשהוא פוצע את היריב. אלא אם כן הגורם הוא גורם חיצוני, מה שגורם לקורבן וכך גם לשיקאקו נזק פיזי כמו שבירת אצבע או סיבוב מהיר של הצוואר. בנוסף לכך, טכניקה זו נותנת לנינג'ה יכולת לפצל את הצל שלו בדרכים שונות, כגון גודל וצורה, דבר הנותן לו יכולת לקחת שליטה על יותר מבן אדם אחד, או להסתיר את הצל שלו בתוך צל אובייקט אחר ואז להפתיע את היריב. בנוסף, טכניקה זו משתמשת בצללים אחרים המופיעים על הקרקע כדי להגדיל את אורך המקסימום אליו יכול להגיע הצל. טכניקה זו שמורה אך ורק לשבט הנארה, והיא שימושית ביותר לצורכי טקטיקה והפתעה.

קאגה קובי שיבארי נו ג'וטסו - Kage Kubi Shibari no Jutsu הטכניקה הזאת היא המשך ישיר לקאגה מאנה. ברגע ששיקאקו תופס את יריבו באמצעות טכניקה הקאגה מאנה נו ג'וטסו, הוא מוציא יד מהצללים אשר מסוגלת לחנוק ואף לשבור את צוואר הקורבן.